Når du skal vælge køreskole / kørelærer​

Der er flere ting du med fordel kan være opmærksom på når du skal vælge køreskole/kørelærer.

Det vigtigste er, at du har fuld tillid til den kørelærer som du vælger. Lyt til bekendte som har benyttet sig af den pågældende køreskole. Pas dog på med ikke at tro på alt der siges, idet mennesker er vidt forskellige, og det én synes er virkelig godt synes en anden måske er mindre godt.

Find ud af hvad du forventer af køreskolen, og tag så kontakt gerne til flere, så du har noget at sammenligne med.

Det allervigtigste for dig er, at sikre dig, at den køreskole, du vælger, er medlem af en anerkendt forening.​

Mange køreskoler opererer med ”pakketilbud”. Spørg om pakken indeholder de lovpligtige lektioner (for tiden 53 i alt) eller om der skal forventes yderligere udgifter. Du skal altid forvente udgift til lægeerklæring, billede, prøvegebyr og færdselsrelateret 1. hjælpskursus , hvilket beløb skal lægges oveni pakkeprisen.

Bed køreskolen om at få tilsendt informationsmateriale samt prisliste, hvis det ikke findes på en eventuel hjemmeside.

Sidst men ikke mindst skal du vide at, hvis det viser sig at det ikke “fungerer” mellem dig og kørelæreren, så har du altid lov til at skifte til en anden køreskole, uanset hvad din kørelærer siger. En forudsætning for at skifte er selvfølgelig, at dit økonomiske mellemværende med køreskolen er betalt.

God fornøjelse.​​